29 жовтня 2025 року управління Державної служби якості освіти у Вінницькій області презентувало результати третього етапу моніторингового дослідження функціонування державної мови в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р. (макрорегіон Центр).
Учасниками заходу стали очільники обласних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, керівники органів управління освітою, директори та педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, працівники центрів професійного розвитку, закладів післядипломної освіти, науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, здобувачі освіти.
Заступник Голови Державної служби якості освіти України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Іван ЮРІЙЧУК зазначив важливість мовного питання в Україні, зосередив увагу на необхідності скоординувати спільні зусилля в напрямку функціонування української мови як єдиного засобу комунікації в Україні.
Начальник Управління Володимир МАЛІНІН представив основні висновки, які були отримані в ході дослідження, порівняв зміни, які відбулись. Крім цього, наголосив на посиленні мовної самоідентифікації, домінуванні української мови в освітньому процесі, повсякденному житті, інтернеті та медіа.
До розмови доєднались Андрій КАВУНЕЦЬ, заступник начальника Вінницької обласної військової адміністрації з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, Ігор ІВАСЮК, заступник голови Вінницької обласної ради, а також очільники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Кіровоградської, Полтавської та Черкаської областей. Вони окреслили значущість питання мовної толерантності, удосконалення мовної компетентності учасників освітнього процесу, формування національної свідомості українців.
Питання щодо утвердження українськомовного середовища в школі, громаді, державі було винесено на обговорення під час панельної дискусії, до якої долучились представники учнівства, учительства та громадськості. Активну участь в обговоренні взяла Наталія П'ЯСТ, доцент кафедри філології та гуманітарних наук КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти».
За підсумками дискусії напрацьовано низку рекомендацій, серед яких підтримка педагогів, поширення якісного українськомовного медіаконтенту, розвиток позаурочного мовного середовища та мовних курсів, інформаційна підтримка батьків.
КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» висловлює щиру вдячність за співпрацю управлінню Державної служби якості освіти у Вінницькій області. Безперечно, висловлені рекомендації будуть надалі використані під час навчального процесу з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.






